sobota 21. března 2009


Třicet procent pro život


Všem maminkám nedonošených miminek a všem, které zajímá osud předčasně narozeného miminka, doporučuji knihu od Ivany Dianové "Třicet procent pro život". Je příběhem mladé ženy, matky velmi nedonošeného chlapečka. Vypráví o smutku, strachu, odvaze, radosti, lásce a nesmírném štěstí. Měl by být poselstvím těm, kteří - třeba někdy v budoucnu - budou rozhodovat, zda 30% naděje na život je málo nebo dost...

Vydalo nakladatelství Akcent:
(http://www.vydavatelstviakcent.cz/kniha.php?id=283)



"Ve dveřích jsem se zastavila. Musela jsem opřít hlavu a zhluboka se nadechnout. Brácha se mi zatím před očima proměnil v pana primáře. Zvolna přešel místností a zastavil se u jednoho z inkubátorů. Povzbudivě mi pokynul, abych jej následovala, ale zmohla jsem se jen na chabé zavrtění hlavou. Teprve po chvíli jsem pokázala přistoupit blíž a pohlédnout přes zamlžené sklo dovnitř. Uprostřed hadiček, na bílé kožešince leželo nesmírně maličké jakoby sluncem dohněda opálené miminko. Na podivuhodně šišaté hlavičce mělo pleteného bílého kulíška, na dlouhých tenounkých nožičkách bílé bačkůrky, jednou z nich prosvítala jakási červená záře. Hrudníček se mu pozoruhodně pravidelně a zhluboka pozdvihoval. Na tvářičkách a na krku mělo jemné černé chmýří a v bradičce důlek. Zdálo se mi, že se tváří velmi odhodlaně, ba vzpurně! Můj malý hebounký chlapeček žil a dýchal ze všech sil! V tu chvíli se mi těch zapůjčených třicet procent vůbec nezdálo málo!..."

(ukázka z knihy Třicet procent pro život, Ivana Dianová)

1 komentář:

  1. Kniha paní Dianové je ke čtení na jeden nádech, dočítáte bez dechu a potom vidíte svět trochu jinak a máte mnohem víc odvahy a energie , než předtím. Vyzkoušejte si to ....Děkuji autorce za to, co napsala , i za to, jak otevřela svět nedonošených miminek a jejich maminek všem Ivana Černá

    OdpovědětVymazat